tisdag 26 maj 2015

Bland blommor, hav och skvilittor !

Nämen usch för detta regnande och regnande...jag vill få skit under naglarna och färg på mina armar, inte sitta som en död simppa i soffan och dega ! Tänk ändå vad vädret påverkar oss, i söndags då solen sken och himlen var blå kändes allt så mycket lättare, idag är hela kroppen mulen ! Det får verkligen bli sommar nu !
Söndagen tillbringade vi faktiskt ute på sommarstugan och det var så skönt efter allt firande ! Som min vana trogen tog jag mej en skogspromenad på förmiddagen (hur jobbigt det än är utan min fyrbenta vän och tårarna rinner längs kinden) Är glad att jag ändå hade kameran med mej en dag som denna. Det var så vackert i skogen och jag vandrade över skäret till en ödetomt och brygga jag brukar titta till nu och då .

 Enorma myrstackar
 späda bräken
 och ett hav av gullvivor.


En liten stund hade jag en bevingad vän med mej på bryggan, den betedde sig som om den ville prata med mej (och jag fick förstås för mej att det kanske var Leia..) Efter en stund förstod jag att den bara reagerade på kamerans pip, den tillhör ju fågelsläktet piplärkor !


Sädesärlan är en kär fågel med många namn 
och jag brukar kalla den för "Skvilitton" !

Jag satt länge där och njöt, såg på båtar och fåglar. 
Till och med utsikten mot stan var vacker en sån här dag !


För att inte tala om de små tingen alldeles bredvid mej.





Och det allra bästa
björkens mössöron 
mot den klarblåa himlen!


Så nu kan ni ju titta på dessa bilder istället för ut genom fönstret,
 i alla fall ni som bor i Österbotten denna regntunga majkväll !

Ha de gott !

Carina

1 kommentar:

  1. Javisst kan du leva hela veckan på dom underbara bilderna!
    Vad går upp mot en promenad i ensamheten och vackert väder dessutom! Klart att "spilitton" kom med en hälsning till dig!! Göken hälsar också från min mor i denna ljuva vår/sommartid! Alltid! Det har han gjort nu i fyra år!
    Ha en fortsatt fin vecka ... vi har ju nåt att vänta på ... värmen :)
    Kram!

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...