söndag 29 mars 2015

Mosaikägg till påsk

Hej svejs, vart for den här dagen ? Gillar inte sommartid, fattar inte varför man skall hålla på ställa om klockan, det påverkar inte mej, men jag fattar ändå inte vitsen ! Nåja nog klagat. Har haft ett riktigt bra veckoslut, fått huset påskstädat, tagit in kvistar, sått påskgräs och lite mera blomfrön och träffat många goda vänner, både hemma och på den nyöppnade lokala puben Bockś Corner Brewery som finns i samma hus som det nya ölbryggeriet med samma namn. Riktigt häftigt ställe !
Har inte hunnit påskpyssla nåt detta veckoslut, men tidigare i veckan blev mina mosaikägg som jag gjort på Taito-kursen klara :

  Först limmar man fast mosaikbitarna på frigolitägget med silikon
och så skall det torka till följande dag.


 Sen fogar man med fogmassa (ett pulver som man blandar med vatten)
Jag valde svart fogmassa till mina små ägg och vit till det stora.
Efter en halvtimme kan man putsa försiktigt bort överflödig fogmassa med våt svamp, men finputsningen gör man efter ett dygn.


Så här blev mina ägg !


Ska bli så skönt med påskhelg snart.
Gillar påsken !

Sköt om er !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...