fredag 13 mars 2015

En annorlunda vecka full av kreativitet !

Hej ! Det var en tid sen, men jag har ärligt sagt inte haft lust att blogga alls och som tur är det ingen som tvingar mej !! Men idag tänkte jag i alla fall berätta lite om veckan som gått. Den har varit annorlunda eftersom jag inte jobbat på egen avdelning. Vår föreståndare fick en idé att alla skulle få byta avdelning för en vecka. Målet var att vi skulle få bättre insyn i hur granngruppen fungerar, att samarbetet ska fungera bättre och att vi kan lära av varandra ! Som vanligt när det ska hända nåt som frångår de vanliga rutinerna, så blir det lite spekulationer och funderingar om hur det ska gå och om det nu är så bra idé osv.. MEN nu har veckan gått och jag har förstått att ALLA som bytt avdelning denna vecka har tyckt att det varit roligt, intressant och lärorikt !
För min del är jag så glad över att ha fått lära känna 15 nya fina barn och 2 duktiga kollegor lite bättre ! Tanken var ju också att tillföra nånting och ja..jag har förstås PYSSLAT hela veckan ! På "mitt eget naturliga vis" ville jag ge barnen möjlighet att använda sin fantasi och kreativitet. Jag plockade ihop en massa "berikande material" och limpistoler som jag presenterade för barnen ! Sen var det ingen hejd på kreativiteten !

 Materialet som jag hittade i vårt materialrum och i köket hos Solveig var bl.a knäckebrödslådor, mjölkburkslock, gamla ärter, trådrullar, pusselbitar, mosaikbitar, träpinnar, skosnören, handtag tejp wc-rullar osv.. (man tager vad man haver)
Många av barnen visste genast vad de skulle göra, andra hängde på...det var bl.a en flicka som sa att hon skulle göra ett monster..



En pojke ville göra en bil

De flesta ville också måla sina alster....


En krokodil

Det här är bara en bråkdel av det som skapades denna vecka 
och jag tror barnen hade lika roligt som jag hade. Vi som vuxna får komma ihåg att det inte är resultatet som är det viktigaste, utan skapandets glädje och fantasins betydelse....fast här är ju resulatet också fantastico !! :)

 Tack Hanna för att du körde igenom denna idé,
och tack Therese och Mona, det har varit en bra vecka !

Skön fortsättning på fredagskvällen !

Kram

Carina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...