söndag 23 november 2014

En helt vanlig promenad i ett vintrigt landskap !

Veckoslutet började helt på bästa sätt med julfest med damerna i mitt liv som förgyller tillvaron både till vardags och fest ! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag har världens bästa jobbarkompisar ! Så himla kul hade vi igen en gång ! Lördagen bestod av sooooooovmorgon och sen var de kväll igen kändes det som..och då satt vi i soffan och såg på "Så mycket bättre" och Orups tolkning av Carolas "Främling" fick mej att gråta !
Att vakna pigg och energisk på söndagmorgon och dessutom se hur fint snön målat landskapet gjorde mej nästan gråtfärdig igen (gråter för ingenting numera;) )


 Tog kameran och gubben med ut på promenad runt vår Metvik som alltid finns där men aldrig ser likadan ut. Vilket privilegium att bo nära vatten !





Har avslutat dagen med att bjuda barnen på lillajulsmiddag med skinka och rotmos ! Bara för att det är så gott och för att vi nästa veckoslut firar lilla jul i Esbo hos kära syster Monica. Ser fram emot det ! Men före det en vecka fylld med mycket program !

Håll utkik efter mitt djungelinlägg i veckan, 
sen blir det julkalender för hela slanten !

Må gott !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...