söndag 7 september 2014

Loppisfynd, kvällsljus och plättkalas !

Första veckoslutet hemma i stan (sen april) med mycket roligt program ! Igår var det gårdsloppis i stadsdelen Vöråstan och de va så lyckat ! Härlig miljö att vandra omkring i, träffa mycket folk och fynda onödigheter !


 Här säljer Neppe sina Marimekkopaitor och jag hittade en mysig ljusblå. Neppe var också en av arrangörerna för gårdsloppiset !

En del av mina fynd !
Färden fortsatte sen in mot stan och höstmarknaden på torget...de va inte nåt speciellt..och sen ner till hamnen på fiskmarknad. Där köpte vi lax och hjortronsylt !

På kvällen njöt vi av det varma septembervädret och tände ljus, lyktor och en nyinköpt ljusslinga till terassen ! Vi grillade och satt ute och myste i skymningen.


Idag har vi haft plättkalas hos min son Simon i hans tillfälliga bostad, en alldeles ljuvlig gammal bondstuga i Sundom ! Vi var 12 pers som åt plättar så det stod ut genom öronen ! Vi hade räk och maletköttfyllning och så syltar och vispgrädde !


Simon fick en matta av sin syster, men vill inte vara med på bild !! :D

De va ett kul kalas och tack till alla som var med !

Fick en pekplatta av mina barn idag och har väntat hela kvällen på att den ska ladda färdigt så jag får starta den och NU är den klar !!!

Hej då !

(ps. om ni råkar gå förbi vårt hus så finns det goda kaneläppel i en korg vid vägen ! Vassego att smaka !!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...