söndag 21 september 2014

En skatt av pärlor

Jösses är alldeles ledbruten i hela kroppen !! Har varit så grymt effektiv hela veckoslutet så nu värker det överallt, men bara skön trötthetsvärk och bevis på att man jobbat med kroppen. Varken trädgård eller hus har skonats ! Jag har grävt, röjt, kastat, städat, fört mängder med "skräp" till rätt återvinning..dessutom hunnit vara på lite shopping med gubben (som äntligen köpt sig ordentliga vandringskläder från topp till tå ), ätit god pizza på nyöppnad pizzeria i stan, besökt gitarrmässa ! och själv lagat goo mat flera gånger ! Har alltså varken pysslat (jo lite..) eller haft fram kameran..men jag kan väl få visa er vad jag hittade på loppis i veckan när jag egentligen var och sökte Bamsetidningar !

Hittade ett gammalt "draperi" gjort av träpärlor !


 Vilken skatt av pärlor för 5€ !


 Tog det till dagis, vi började ta loss pärlorna och barnen var jätteivriga att sortera i de fina pulver-kaffe-glas-burkarna jag hittade i vårt materialrum !


Burkarna (tror det blev 7 st burkar till slut) fylldes snabbt och nu har vi massor med härliga träpärlor till allehanda pyssel ! Så bra !


För övrigt så har jag fyllt på min korg med äppel ute vid gatan varje dag, folk tycks gilla äpplena och som en trevlig överraskning hade jag en lapp i korgen igår morse där det stod:
 " Jättebra äpplen ! Tack så mycket !" 


Så glad man kan bli !

Ha en bra vecka alla !

Kram

Carina

1 kommentar:

  1. MEN, vilket fynd i träpärlor och bra att återanvända!!
    Trevligt att bjuda på äpplen!
    Roligt att du kom fram och hälsade :o)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...