tisdag 22 april 2014

Min Naturliga Påsk

Att fira påsk ute på sommarstugan hör inte till vanligheterna. Att vi dessutom kunde fara ut med båt är riktigt ovanligt. Förra året körde vi bil på isen vid påsktid ! Det har varit så sköna dagar med både avkoppling och lite vårsysslor ! Ungdomarna har varit och hälsat på och vi har ätit gott, badat bastu och några av oss tog t.o.m "vinterklåddin" (Årets första dopp)
Mest av allt har jag nog njutit av naturen som börjar vakna till liv igen. Den enda musik man behövt lyssna på är fåglarnas sång både i skog och till havs och så den totala tystnaden däremellan !

 Några av påskens fåglar

Tack vare att dottern Sofia kom ut med sin nya kamera så blev det flera sköna fotostunder i skog och mark.

Hoppas få visa vad hon fotograferat snart !


Gullvivorna är på gång 
och lupinerna gömmer daggdroppar i sina små blad !


Ägg ägg mera ägg.. (och en liten påskglögg naturligtvis ! )


..........ät så får du skägg !


och av skägg kan man också göra ägg !!


Och lika glad som vi var nog Leia 
som äntligen fick njuta av det fria skärilivet igen !

Leia 12 år (om 5 dagar)

JÖSSES nu kom jag på att min blogg fyller 4 ÅR idag !

Hipp hurra för 
Min Naturliga Sida 
idag !

Vad tur att det blev ett så naturligt inlägg dagen till ära !

Ha de gott alla !

Kram

Carina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...