söndag 30 mars 2014

Världsägg till påsk !

Idag var det dags att byta ut snöflingorna i kvisten till något mera vårlikt, verkar som om vintern gett upp ! Tänk igår då vi hade +10 grader och sol och ändå är det faktiskt bara mars ännu ! Bilen blev tvättat och så även en massa sängkläder som fick en härlig doft och mellan varven försökte jag bättra på min solbränna ! Härliga tider !
Snart har vi påsk och det är den bästa högtiden ! Därför börjar det smyga in lite påskpynt redan i vårt hus... i tidningen Talo&Koti hittade jag en trevlig idé på påskägg av papper. Där hade de använt papper med mönster på båda sidor. Jag använde mej av sidor från en gammal kartbok. Återbruka !


 Det behövs 10 st utklippta pappersägg !


Jag valde att sy ihop dem och det var ett bra val !


Sen behövs limpistol och så limmar man ihop 
övre kanten och nedre kanten varannan gång !


 En pärla fick ännu pryda ägget innan jag hängde upp dem!


 En annan vårlik "sak" av kartbokspapper gjorde jag för ett par år sen, 
de såg ut så här


Världsäggen får pryda kvisten nu 
och påminna om en ny årstid och nya äventyr ! :)

 Kika in här i veckan så ska jag presentera 
ett roligt tema-arbete med små barn !

God söndagskväll alla !

Kram

Carina

1 kommentar:

  1. Vad fina i färgen de blev!
    Jag har redan idag grävt bland gamla skolböcker, men nämndes inte klippa min "antika" kartbok så jag måste hitta något annat papper.
    Tackar för ett roligt och lätt pyssel ;)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...