söndag 23 mars 2014

Påskpyssel av shampoflaskor

Mitt pysselrum har varit i stort behov av utrensning och sortering och idag kändes det som en bra dag att ta itu med det ! Men gissa om det var svårt att fokusera på städuppgiften då jag såg pysselmöjligheter i allt....så fort ytan på arbetsbordet var rensad gjorde jag mitt livs första shampo-flask-påsk-pyssel !

På nästan alla shampoflaskor så går etiketten att ta bort jättelätt !
Förutom att peta bort etiketten så använde jag mej av piprensare, fjädrar och självhäftande papper. Spik och hammare till att göra hål med (där kan man säkert använda en vass pryl eller sån som man använder att göra hål med när man gör sybilder) Gjorde hål där piprensarna skulle stickas ner !





De här kan man ju variera i oändlighet, men först måste man komma ihåg att spara på shampoburkar eller andra trevliga plastbehållare med löstagbara etiketter ! Vill man göra det här med barnen kan man ju be föräldrarna att ta med en tom burk !

Här kommer lite andra ideér på vad man kan göra med tomma shampoburkar:



Smutsigt hår + nya ideér = roligt pyssel ! 

Ha de gott !

Återkommer snart med mera påsk-pyssel ideér !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...