söndag 9 februari 2014

Trikålampa

Igen ett veckoslut som tar slut för fort !! Mina nya köksgardiner satte igång en inredningsiver som jag inte haft på länge och det är så kul att se nya möjligheter ! En gammal lampskärm som funnits i huset och som jag länge funderat över vad jag ska göra med fick nu äntligen en ny skepnad ! På Taito-kursen har vi virkning som tema hela våren och då fick jag en idé att virka runt det gamla lampskärmsskelettet !






Resultatet blev helt ok ! Fast gubben just sa: "Jaha, så vi har ett rymdskepp i vårt kök nu !"  Men det tar jag som bara positivt, han gillar allt om rymden nämligen ! :)
Hör ser ni också gardinerna som orsakade allt !
Jag skule egentligen köpa pyjamas...tänk så det kan bli !

Har ett stort nystan kvar av gula trikåtrasor..
kanske en matta under det runda bordet !?

I övrigt har veckoslutet varit bra 
och jag har bl.a sett revyn "Helt urspårat" 
som gav många goda skratt,
fyndat lite smått och gott på loppis också 
och sett på OS och så härligt att Finland fick sin första medalj idag 
genom duktiga Enni Rukajärvi ! 

3 veckor kvar till semester vid solig kust !

Ha de gott i hemmen !

Carina


3 kommentarer:

  1. Eller så "garnbombar" du pinnstolen! Låter en virkad mask krypa runt pinnarna! Kanske inte så bekvämt om man skall luta sig, men kan se kul ut, och passar tulpaner och flygande apelsiner :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Neppe, de sku va en superbra idé men med en !pinnigare" stol i så fall...hm måste kanske söka efter en sån...

      Radera
  2. Så snygg den blev ska virka mitt lagerhouseskelett nästa vecka...bara väntar... kanske en stolsdyna i enklare modell än den du håller på med... hälsar umebruden

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...