torsdag 20 juni 2013

Trädgårdspoesi

Vilken regnig dag vi haft, men det gör inget för dagen har bestått av att trängas i affärer med ALLA andra som köpt sill och nypotatis till midsommarbordet ! ..och då var jag redan kl. 10 i affären...kan bara tänka mej hur det var lite senare på dagen...
..men nu är allt (trorjag) inhandlat och jag kan luta mej tillbaka i favoritfåtöljen och invänta ett trevligt midsommarfirande i goda vänners lag vid havet ! SOLSKEN och VÄRME utlovas enligt alla prognoser ! Det blir nog långbord på stranden i år !

Är egentligen riktigt glad att det regnat idag, för jag har en ny grej i min trädgård hemma som jag vill att skall rosta....den hittade jag i en designbutik i Umeå förra veckan. Enda problemet är att jag inte riktigt kan bestämma mej för var jag ska placera den...

Det är alltså en plåtskylt med en text....som både går att ha i kruka,


eller så kan den hänga som en tavla på terassväggen..


eller så kan den stickas ner i jorden under några vackra blad


eller bara bli en härlig dekoration bland pioner och nävor...
..kan bara tänka mej hur fin den blir sen då den rostat...

....nån som kanske redan klurat ut vem som står bakom orden och designen !?


Klart att det är ERNST ! 

....och snart dyker han upp barfota och kreativ i tv-rutan igen
..typ om en dryg timme !
 Missa nu inte det ! 

Nu önskar jag 


NJUUT var än ni är ! 

Kram

Carina

2 kommentarer:

  1. Ljuvlig midsommar till dig och de dina!

    SvaraRadera
  2. Så fin din Ernstskylt är! Hoppas den rostar som du vill, blir vackert patinerad. Jag tycker den passar bland pionerna och nävorna, men ska bli intressant att se vilken plats du slutligen väljer.
    Hoppas din midsommar var fin!
    Nanne

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...