torsdag 7 juni 2012

Loppisfynd och "fånga dagen" !

Idag hade jag en skön eftermiddag..slutade tidigt och gjorde bara trevliga saker !  Ett besök till Sundom Blomstergård för att köpa två amplar till terassen. Massor med fina blommor fanns där och jag kom förstås hem med två amplar och lite till ! Amplarna var inte riktigt de jag hade tänkt mej, men hoppas de här också blommar fint hela sommaren.

Så här fint blommar den i alla fall nu !
Sen for jag vidare till loppis (Adam&Eva) för det är verkligen evigheter sen jag besökt ett loppis ! Gumman Sommar skulle behöva en korg till sin cykel och visst låg den där och väntade....så då fick genast några av de fina blommorna jag köpt i Sundom flytta in i gummans korg ! Hittade också en jättefint trasmatta för 2 € !!

hmm..borde hon också få nåt på pakethållaren !?
Sen njöt jag bara av den fina eftermiddagen, låg en stund i solstolen och hörde på koltrastens ljuva sång, beundrade äppelträden som precis håller på slå ut i blom..


och körsbärsträdet som blommar för fullt...

planterade lite rotselleri och zuccini som jag köpte på torget, silade lite jord ur lövkomposten som jag blandade med blomstermylla..planterade lite mera blommor...ja-a en skön eftermiddag hade jag och det behövs inte så mycket mer för att "Fånga dagen" ! (för mej i alla fall)
Gissar att morgondagen blir snäppet värre då det gäller att ha roligt och njuta av livet för då har vi först utvärderingsdag/planeringsdag på jobbet och sen packar vi ihop oss i båtar och far ut till Mickelsöarna för att njuta av havet, naturen, bastubad, god mat, prima sällskap och en hel massa tokiga historier !

..och sen hoppas jag få komma mej ut till egen skäriholme äntligen !

Ha ett skönt veckslut alla !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...