söndag 18 september 2011

Award och utmaning

Jag har fått två AWARDS och en UTMANING ! Kul ! :)

Stort TACK 
till Monica med bloggen tant vit&beige
till Marika med bloggen Maribel Pysslar 
och till Ann-Lis med bloggen Lyckoslanten.




När man länkat till den man fått den av, skall man svara på 5 frågor och ge den vidare till 5 bloggar med mindre än 100 följare.
 
1. Varför började du blogga?
Jag ville på nåt sätt dokumentera mina tips och ideér , mest för mej själv. Men nu så här ett och ett halvt år senare känns det roligt att många andra också gillar att följa min blogg !

2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer bloggar om pyssel, förskola, trädgård, handarbete och heminredning.

3. Favoritfärg(er)?
Tror inte att det finns nån färg som jag inte gillar, men mest gillar jag nog naturens alla mjuka färger; mossgrönt, ljusbrunt, stengrått, himmelsblått, gammalrosa, vitt och svart.

4. Favoritfilm?
Har ingen speciell favoritfilm, men gillar filmer som baserar sig på verkliga händelser som tex Titanic och Devil Wears Prada. Men den film som jag säkert sett flest gånger är nog Pretty Woman. Dessutom är jag barnsligt förtjust i alla Star Wars filmer, speciellt de gamla. Vår hund är t.o.m döpt efter Prinsessan Leia Skywalker ! :)

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Skulle gärna besöka Island, Thailand och Kroatien för att få uppleva deras landskap och natur.

Jag vill ge Awarden vidare till följande bloggar:

1.   Till bloggen En vacker vardag
2.   Till bloggen Backlidens gård
3.   Till bloggen Fröken Flano Filosoferar
4.   Till bloggen Liljaś corner
5.   Till bloggen Susannes kreativa sida

Alla dessa fina bloggar kikar jag in hos nu och då och de ger mej inspiration att pyssla och blogga vidare ! 
Tack för det !
Ha en skön höstvecka alla där ute !
h. Carina

3 kommentarer:

  1. Roligt att veta lite mera om dej också...
    Och ännu roligare att du vill vara med i min lilla utlottning :)

    Ha en bra vecka
    Monica

    SvaraRadera
  2. Intressant läsning där! Tack snälla för awarden. Jag är dålig på att anta dem, men jag lovar att göra ett försök.

    Ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  3. Skoj! Har inte hunnit kolla bloggar så ofta men råkade kika in här nu. Tackar tackar. Ska se om jag får liiiite egen tid över då vår 3 veckors lilltjej sover! NU prioriteras en kaffe och lite i min mage och jag hoppas hon sover ett tag till! :-)

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...