måndag 20 juni 2011

Pimpade soffor och goda nyheter

Våra skärisoffor har sett sina bästa dagar för många,många år sen ! Sofforna är snickrade av Toms moffa i början på 70-talet och tyget är av samma årsmodell ! Jag tycker inte så där jättemycket om att sy så därför har sofforna fått se ut som de gör allt för länge !

Före
Måste ändå, trots att de är helt slut nu som ni ser, beundra tyget (inte färgen !) som hållit två generationer av barn som hoppat, skuttat, klottat och lekt koja med dynorna !
Det som jag kom på att göra åt sofforna nu är inte att rekommendera, men billigt var det och fort gick det att få lite frächare soffor ! Jag köpte billigt påslakan, modell större, klippte lite och sydde lite raka sömmar och så blev det nya soffor som säkert inte håller 40 år men kanske 4 !

Påslakan

Efter

Nu behövs bara lite nya dynor också så blir det nog så bra såå !

En annan som ska få lite remont är faktiskt jag ! Fick ett brev i postlådan idag där det stod att jag blivit antagen till höstens "kuntoremontti" i Kuusamon tropiikki ! Åh så glad jag blev ! Fantastiskt miljö och bra program med bl.a 2 vandringsdagar i ruskatiderna ! Åker dessutom med min goda vän och kollega från jobbet !

Kuusamo
Kuusamo tropiikki
Det där blir nog bra det, men först en lång semester......ha de bra !

1 kommentar:

  1. Det var ju n smart id'e det där med påslakanen. Och snyggt blev det oxå!!

    Grattis till kuntoremonttin.. Sånt mår man inte dåligt av... ;o))

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...