torsdag 13 januari 2011

Tantvarning !!

Jippii !! Idag kom den ! Som jag har väntat ända sen julafton då jag fick en prenumeration i julklapp av mamma och pappa ! Mitt livs första veckotidning sen.... öh...jag tror inte jag någonsin haft en veckotidning ! Postlådan har varit magisk denna vecka, rolig post nästan varje dag ! Fast på samma gång är det lite tantvarning !!!! För veckotidningen är den ultimata tanttidningen:




men å andra sidan är jag ju tant också ! :) Min mamma har beställt på den många år (hon har ju varit tant lite längre än jag ;-) ) och jag har alltid tjatat om att få hennes gamla Allers. Enda kruxet med att få gamla Allers är ju att alla korsord med 1, 2 och 3 ugglor är gjorda ...och så får man vinternumrorna till sommaren osv. Men nu.......

Lätta krysset är ogjort !
Finfina recept
Tips och ideér enligt årstid !!
och Kronblom ! Min morfar älskade Kronblom, brukar tänka på honom då jag läser Kronblom !
Tack för den finfina julklappen mamma och pappa !
hälsar
Tant Carina !

4 kommentarer:

  1. Njaaa... inte är det väl en riktig tantvarning att tycka om veckotidningar ;o))
    Värre varningar finns det...
    Som t ex:
    -halksydd för skor (så praktiska)
    -varma långkalsonger under jeansen (så skönt)
    -solhatt på sommaren (skyddar en från solsting)
    -praktiska promenadskor på shoppingturen (fötterna älskar en när dagen är slut....)
    -osv i all oändlighet... *skrattar*
    Så njut du av din tidning!!

    SvaraRadera
  2. Nå inte är det väl tantvarning! Jag har ju prenumererat på Allers i säkert 5 år (om inte mer), inte är jag väl tant då??? :D
    Njuter av tidningen när den kommer varje vecka, med korsord och recept, prova ostkakan som fanns i förra veckans tidning, supergod :)
    Sköna lässtunder!

    SvaraRadera
  3. Definitivt ingen tantvarning, och att lösa korsord är bra "hjärnjumpa".
    Själv gillar jag skarpt Kronblom. Även Modesty Blaise och Fantomen..:)

    SvaraRadera
  4. Oj vad bra kommentarer ! Tack ! Idag kom andra tidningen och nu ska jag träna hjärnan, skratta åt Kronblom och se vad jag skall kocka i helgen !

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...