söndag 22 april 2018

När allt vaknar till liv igen

Benen värker, kinderna hettar, sinnet jublar....ÄNTLIGEN har våren kommit med besked och jag har fått "jobba" i trädgården hela helgen ! Jag älskar att gå omkring med räfsa och sekatör och hitta nytt liv under gamla löv och vissnade perenner.
Började veckoslutet med att gå ut och gå med mamma i Gamla Vasa och till vårt favoritställe, Yxgärdet, där vårblommorna har sitt växtparadis. Ännu var det bara små början, snö ligger kvar på många ställen, men några Blåsippor hade kämpat sig fram.


 I min egen trädgård hittade jag också många små början...
Vårkrage
Snödroppe

Krokus

Julrosknopp
Igår morse (tidigt) tog jag också min kamera med mej på morgonrundan runt Metviken med Bella.  Ångrar mej inte för nu har fågellivet verkligen vaknat och sjöfågelarterna är många i vår vik.

Gräsänder och Skrattmåsar
Sothöna
Pappa-dagis
Knipgosse
Knipflicka
Knip-möte
..och Bella..hon älskar också då vi är lediga och får gå på lååångsam
 morgonpromenad runt Metviken (så vi hinner se på allt runtomkringoss) 
och vara med i trädgårdsarbetet ute på gården. 
Tänk att jag fått en sån hund som gillar samma saker som jag gör..he he

Bella vid Metviksstranden
Bella provligger alla nyfriserade rabatter !
Och som en extra krydda i vårruset 
så sitter en Koltrast och sjunger för oss
 högst uppe i granen bakom vårt lider !


NU är den bästa tiden !

Ha de gott !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...