söndag 27 september 2015

Fjärilen och Solrosen

Igår när jag satt på terassen och drack eftermiddagskaffe såg jag att en fjäril satt sig på  en av mina höga solrosor..rusade in efter kameran och som tur satt den snällt kvar och jag fick fotografera !








På dagis har vi också ett solros-projekt på gång..

..men det är på hälft,så det får ni se mera av en annan dag !

Skoj har det i allafall varit att tillbringa veckoslutet hemma för en gångs skull. Vi har varit både kulturella, sociala och flitiga ! 

Teaterpjäsen "Den besynnerliga händelsen med hunden om natten" var mycket sevärd och berörande. Gå och se den på Wasa teater om ni har möjlighet.

Igår ordnades Oktoberfest på vår kvarterskrog Bockś corner och det var MASSOR med folk, god helstekt gris, god ny öl, levande musik, allsång, många bekanta och ja en helt toppenkväll (..fast vi var inte så länge då Bellabebisen vår var hemma ensam ) 

Dessutom har jag äntligen kommit igång med mitt stenläggningsprojekt vid uthuset, som skall bli en sittplats i solen !

..fast typiskt så hade jag köpt för lite sten...

så det blir en ny sväng till byggvaruhuset ! 

Hoppas bara det fina höstvädret fortsätter !

Ha de gott !

Carina

ps. En fönstertittare bor i vårt hus ! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...