söndag 2 december 2018

1 advent

Jag och min man sitter nöjda och glada på tåget efter ett roligt veckoslut i Esbo och Helsingfors hos syster Monica och hennes man Jörn. Vi har umgåtts och pratat, ätit gott, besökt julmarknad och Stockmann, varit på bio (där man fick dricka vin !!) Bohemian rapsody, urbra film och bara kopplat av i gott sällskap.
Bestämde att jag inte gör nån julkalender i år eftersom jag en gång i tiden lovade mej själv att inte göra bloggandet till ett stressmoment..och jag vet att det blir det om jag känner mej tvungen att publicera nånting varje dag i 24 dagar. Men kanske en lucka varje söndag ..då blir det ju en adventskalender med fyra luckor i alla fall ! Man blir klokare med åren...he he !

Lite bilder från veckoslutet får ingå i första adventsluckan.

 Julmarknaden vid senatstorget bjöd på mycket hantverk och annat julaktigt. Men vädret var blåsigt och svinkallt, så det blev ingen långvarig vistelse.
 Hann i alla fall träffa jultomten innan vi styrde stegen mot Stockmann och värmen.
 Stockmanns julavdelning var en fröjd för julsinnet.
 Otroligt mycket fin julbelysning överallt i Helsingfors !
 Helsingfors är en fin julstad !
 Även hemma hos Monica och Jörn var det adventspyntat, mysigt och fint !



Tack för ett fint veckoslut kära syster och svåger, 
vi får göra om det, kanske i Vasa nästa gång ! 

Nu avgår pendolinon från Seinäjoki mot Vasa, helt enligt tidtabellen ! 

God fortsättning i advent !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...