torsdag 20 oktober 2011

Höstpyssel med barn

Nu firar ju de flesta höstlov och det är alla förunnat att få några sköna vilodagar tillsammans med familjen ! Själv jobbar jag eftersom jag redan hade min sköna vecka i Kuusamo för en månad sen (fast det känns som en evighet sen). Idag har jag och mina kollegor suttit och planerat inkommande månad och även börjat fundera på julfester o.dyl. Köpte t.o.m min andra julpysseltidning idag, Allers julmagasin förstås ! MEN ännu är det vacker höst och det har varit en del höstpyssel på dagis ! Här kommer lite bilder och tips :







Spindlar av trolldeg

Johan - masken med hockeyhjälmen !

Det var ett axlock ur förskolans och vårt höstpyssel. Förskolebarnen har inspirerats av boken Tomtebobarnen och våra barn har fått inspiration från knytteskogens små varelser och en igelkottsbegravning.
Nu ska ni fortsätta att njuta av höstlovet och imorgon skall jag njuta av en lugn dag på jobbet tillsammans med två härliga barn ! :)

Vasa idag på eftermiddagen !

Sköt om er !
Carina

6 kommentarer:

  1. Vilka fina grejer i naturmaterial ni gjort med barnen! Vilken skaparglädje.

    SvaraRadera
  2. Härliga fladdermöss! Vi tyckte så mycket om era fina reflexer så vi "lånar" idén. Hoppas att det är okej!
    Mona

    SvaraRadera
  3. Härligt att se era ljuvliga alster!! Blir samtidigt avundsjuk på ert dagis... På mina barns förskola och dagis ser man inte något så här genomtänkta alster... Verkligen stor skillnad på dagvården Förskolorna i denna stad :( Har konstaterat det nu flera gånger med det ena och det andra. TCMS

    SvaraRadera
  4. håller med ovanstående kommentar, ni är så kreativa på ert dagis och än en gång konstaterar jag att mina barn är lyckligt lottade som är i dagvård där :) Njut av en lugn dag i morgon och helgen efter det!

    SvaraRadera
  5. Man blir ju bara så GLAD av att se alla dessa
    roliga, gulliga skapelser ni gjort :) Marita

    SvaraRadera
  6. Hej! Mysigare kryp får man nog söka! Så fina så! Önskar dig en skön helg!
    -mona-

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...